Instellen e-mailaccount

Home » Helpdesk » Instellen e-mailaccount

Zelf snel en eenvoudig jouw e-mailaccount instellen

Als klant bij Webprepare kun je jouw e-mailaccount op elk apparaat instellen. Onze e-mailaccounts kunnen in bijna alle populaire programma’s worden ingesteld. Denk daarbij aan Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, Mail (Windows 10), Apple Mail en nog veel meer. Belangrijk is dat je alle gegevens goed overneemt. Kom je er desondanks niet uit? Neem dan even contact met ons op.

Deze heb je toegestuurd gekregen van Webprepare. Indien je deze gegevens verloren of kwijt bent, neem dan contact met ons op.

Nu is het tijd om het e-mailaccount toe te voegen aan jouw favoriete e-mailprogramma. Open daarvoor het programma of app, en kies voor de optie om een e-mailaccount toe te voegen. Indien je niet weet hoe je dit moet doen, Google dan bijvoorbeeld even op ‘e-mailaccount toevoegen op iphone’. Je komt dan al snel tegen hoe je een e-mailaccount toevoegt.

Er zal op een gegeven moment worden gevraagd om allerlei gegevens in te vullen. De naam mag je altijd zelf uitkiezen. Mocht er om een gebruikersnaam worden gevraagd, vul dan altijd jouw e-mailadres in.

Inkomende e-mailserver

  • Protocol: IMAP
  • IMAP-Server: srv01.webprepare.nl
  • Gebruikersnaam: [email protected]
  • Wachtwoord: zoals bekend
  • Versleuteling: SSL / TLS
  • Poortnummer: 993
  • Let op: aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord is verplicht

Uitgaande e-mailserver

  • Protocol: SMTP
  • SMTP-Server: srv01.webprepare.nl
  • Gebruikersnaam: [email protected]
  • Wachtwoord: zoals bekend
  • Versleuteling: SSL / TLS
  • Poortnummer: 465
  • Let op: aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord is verplicht

Je kan nu zorgeloos e-mail ontvangen en verzenden! Je kunt deze stappen herhalen indien je het e-mailaccount op een ander apparaat wilt instellen. 

Niet gelukt? Geen man overboord. Het liefst lopen wij er samen even met je doorheen. Het is voor ons belangrijk om te weten:

  • Welke foutmelding je krijgt bij het toevoegen van het e-mailaccount
  • Welke gebruikersnaam en wachtwoord je hebt ingevuld
  • Het gegeven of het op 1 apparaat niet werkt, of op alle apparaten

Waar nodig kijken wij op afstand mee en installeren wij het voor je. 

Kom je er niet uit? Mail of bel ons gewoon even, helpen wij je verder